Lilla bloggen, jag har så mycket att berätta för er

Först och främst vill jag konstatera att jag (JAG) hamnade på blogg.se's synfält idag, den som kommer när man loggar in. Det var ju sjukt kul! Och ännu roligare med fler som tittar in bloggen! Ojoj, nu blev jag ju mer motiverad än jag varit på länge! Jag hoppas ni som hittat hit gillar det ni ser! 
Sen vill jag säga TJAAAA! 
Och att jag har en liten sak att bekänna.. Låter fett allvarligt men det ör en kul grej bara :)
'
Nu är det så att jag har inte bloggat som jag ska nu senaste veckan för att jag ar haft väldigt fullt upp, jag har med andra ord varit ganska mycket upptagen (jag vet hur det låter haha). Men nu är det så att det varit fashion week. Och jag har varit med och varit där. För några månader sedan blev jag ''hittad'' (eller vad man ska säga) av en tjej som jobbade på stockholmsgruppen. Jag gick på några möten tog några bilder, fixade upp min dåliga hy och sen gick jag med i kontraktet för stockholmsgruppen. Jag har hållit på och modellat på min fritid i cirkus 4 mpnader nu och det går väl hyffsat för mig som ändå är ganska ny. 
'
Och som sagt var ju fashion week nu. Jag har gått några castings för den och sen några visningar där, träffat massa människor, blivit plåtad och jag har verkligen tyckt att det var roligt. Och ja, det är därför jag har varit lite upptagen på sista tiden. Jag har inte velat säga något för att jag, ärligt nu, varit lite rädd för var folk ska säga. Jag menar att jag är med i stockholmsgruppen, och jag vill ju inte att hela världen ska veta för jag blir ganska generad när folk pratar om det. Jag har länge haft ganska dåligt självförtroende och självkänsla. Och jag vill fortfarande inte att hela världen ska veta efter detta inlägg, hehe. Men min blogg är ju inte så stor ;) Och ja, nu antar jag att ni vet allt. Ni kanske vill veta anledningen till att jag skrev allt det här nu och just varför nu också? Det är inte för att jag vill skryta eller något (!) utan att jag orkar inte hålla på och skriva och vara snopen och skriva att jag varit på massa konstiga möten och hemliga jobb och varit mystiskt upptagen.
Värsta biografin nu, det blev ganska långt men nu vet ni! Om ni orkade läsa allt vill säga. Men häng kvar! 

Mimmi

Du är grym! Puss

Svar: Du är det ! :) <3
Emma

2012-08-29 | 22:47:13
Blogg: http://mimzaan.blogg.se
Li

Gud vad kul! Hoppas att du har det riktigt bra, och det här förtjänar du verkligen Emma, du är helt enkelt bäst på alla sätt!
Kramar Li

Svar: Tack så mycket! Du är bäst! <3
Emma

2012-08-30 | 10:24:40
HaNzA

Jättefiina bilder ! Kika gärna in på min blogg ! :) mitt bloggkoncept är Dikt & Frukost ;D

Svar: Tack så mycket! :)Det sa jag, det låter bra!! :)
Emma

2012-08-30 | 16:57:49
Blogg: http://hanza.blogg.se
Nicolina

YOU GO GIRRRRRL

Svar: MHM! Lite pinsamt bara, hehehehehhe
Emma

2012-08-30 | 20:37:20
Blogg: http://nicolinaslillaskrivbok.blogg.se
Helena

Vad kul för dig=) Lycka till!

Svar: Vad snällt av dig !! :D
Emma

2012-08-30 | 22:50:13
Blogg: http://baklust.blogg.se
- - M a j a s B i l d e r - -

En lite fråga bara: Jag har själv inte speciellt bra hy (inte den värsta sortens acne dock), och har provat många olika rengöringsmedel, (rengöringsmedel låter så fel i det här sammanhanget, men jag kommer inte på något annat ord!) men ingen tycks fungera. Därför undrar jag vad de på stockholmsgruppen gjorde (gav dig för råd/produkter) för att "fixa upp din hy". Även om det inte är säkert att det som fungerade för dig också fungerar för mig, skulle det vara kul att få tips från någon som i sin tur har fått experthjälp ;)
/Maja
Ps. Lycka till med modellandet!

Svar: Hejhej! :)Först och främst använde helt fel produkter för min hy. Som ett exempel använde jag en skrubb till min hy, varje dag, vilket inte är bra, sedan använde jag ett alldeles för starkt ansiktsvatten och krämen jag använde till min hud för att den skulle få fukt fungerade inte.
Så till en början bör du då kolla upp vilket sorts hud du har och kolla dina produkter. Jag hade känslig och torr hy innan och efter dessa produkter, som torrar och sliter ut huden i ansiktet, blev den ännu känsligare och blev röd vid mina torraste områden oxh det hjälpte inte alls mot mina finnar och pormasker. Tvärt om det blev bara värre.

Så då gick jag till en sån där ansiktsbehandling så min hy i ansiktet skulle få vad den behövde och förtjänade. Jag gick dit 2 gånger och hon berättade vad min y i ansiktet behövde och redan efter 2 behandlingar så blev min hy i ansiktet bättre. Jag måste ju tillägga att det var riktigt skönt också, inte bara för huden, men det var riktigt avslappnade och skönt. Typ lite ansiktsmassage. Det som inte var lika bekvämt var ju när hon skulle börjar klämma finnar och pormaskar. Det kunde göra ont. Men det ver behövligt för jag såg skillnad redan efter behandlingarna.

Sen så berättade och tipsade hon självklart vilka produkter som är bra till mitt ansikte, till alla ansikten. Det var en produkt som var helt neutral men rengörande på djupet. Och eftersom jag hade/har så känslig och hade så torr hud så behövde inte jag använda någon skrubb utan bara det återfuktande ansiktsvattnet och sen en bra lugnande och återfuktande ansiktskräm.
Dessa bra produkter heter Exuviance, och de hjälpte mig!
De är dyrare än andra, men man får verkligen mycket och det är mycker i varje tub. Till en början kan man börja med ett så kallat startpaket så man får testa hur det känns med mera. Det kostar 500 kronor. Det låter kanske mycket nu men man får med mycket; En rengöring/sminkborttag, ansiktsvatten, fuktkräm till ansiktet, skrubb som man kan använda till både ansikte och kropp, en kräm man kan ha runt ögonen för rynkor (den använde inte jag ;)), ansiktsmask, en kroppskräm. Så du märker att man får ganska mycket för pengarna. Jag kan tipsa och rekommendera varje produkt som jag använt därifrån. Jag har väl inte felfri hud nu, jag har ju någon finne, men det är inte alls som innan. Det är mycket bättre och mycket mindre irriterat!

Och så vet man ju att dessa ansiktsbehandlingar kan vara rätt dyra hos vissa. Men jag gick hos en tjej som var otroligt bra och det kostade bara 350 kronor.

Och förlåt för sent svar. Jag ville bara ha tid att skriva ett riktigt svar innan jag skickade iväg det!
Hoppas detta hjälpte!
Kram Emma.
Emma

2012-09-02 | 23:33:55
Blogg: http://majasbilder.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0