29 juni-jag är tillbaka!

Hejsan! :D Nu vare ett tag sen, en vecka ?.
Har saknat det. Jag har inte suttit vid datan på en hel vecka.. Aja nu ska jag berätta vad jag gjort den här veckan;


På måndagen åkte jag till ridlägret, var välldigt nervös. Men det tog inte så lång tid innan man började göra sig hemma stadd (eftersom jag och min kompis skulle vara där i ingefär en vecka).
Jag fick rida en urgullig/söt/snäll/duktig häst som heter magnus.
På lägret red vi lektion, på lektionen så red vi vanligt och lite akademiskt. (Akademiskt är när men rider mer med sätet, och hästen får hålla huvudet själv.) Vi red ut också. 
Vi har också en lek, vi läger barn mot ledarna, på förrsta skulle man ta en cola burk på en pinne och sen hoppa med strjumpor och lägga i hinkar, den förlora vi, men sen så skulle man rida slalom och hoppa och ta strumpor, den vann vi.
Vi hoppade med. Magnus var kätte bra!. Han kan nästan allting.
Juste vi hade NH och voltige. Skiit kul båda två! På nh ( förkortning av national horsemanship, tror jag att det stavas). Då lär men hästen allt från marken, och när hästan kan allt man lärt den så kan man sitta upp, och så oftast så rider man utan tygel, ibland har man halsring också. Vi kom så långt att vi fick rida med bara hals ring.
Voltige är när man gör tricker på hästen utan att hålla i sig oftast, vi stog på hästen och gick på dens rygg, gjorde jordenrunt, vi fick också göra kullerbyttor ner från hästen och glida ner på hösten och stå på händerna( vi fick hjälp med att götra kullerbyttor och de;) ).
Fast vi red ju inte bara, vi tvätta 2 hästar fotatde alla söta föl och hästar, börde ut vatten en gång, och badade, jag tog mitt första dopp i sjän:). Vi badade också i polen, och solade, spelade kort, vi fick se några trick som thea (en tjej som jobbade där) hade lärt sin häst det var skit coolt. hon hade lärt den en massa saker, men det som jag tycker var coolast var att hon hade läst carisma(hennes häst) att plocka upp saker. Ex, om hon skulle tappa sitt spö så kunde hon säga till carisma att ta upp de.

Jag åkte ju hem i och en halv dag tidigare från lägret för att åka till aros cupen, vi  förlorade i kvartsfinal men 4-2.

Jag lägger in bilder senare, men nu har jag lite och göra. Men hör senare!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0