Prestation, prestation, Prestationsångest..

Måste verkligen gå och lägga mig om jag kommer kunna gå upp imorgon. Men Jag får sån ångest. I 9 måsta allt vara klart. Man måste vilja få bra betyg,men måste få bra betyg,man måste vilja komma in på ett bra gymnasium man måste kunna komma in på ett bar gymnasium. Man måste veta vilket gymnasium man vill komma in på, man måste veta vilken linje man vill söka. Man måste veta vad man vill, man måste veta allt.
'
Det är helt sjukt hur mycket man måste veta och hur mycket man måste vilja i 9. Jag vet inte vilken framtid jag vill ha. Jag vet inte vad jag vill jobba som. Jag vet inte vilken linje jag vill söka. Jag vet inte vilket gymnasium jag vill ha. Jag vet inte om jag kommer att ha bra eller dåliga betyg i slutet av 9 eller inte. Jag vet helt enkelt inte. Har lite småpanik över hela valet av gymnasium, man vill ju komma rätt, man vill ju veta rätt. Sen allt detta med alla kompisar. Man kommer ju liksom splittras, sen då? Vad händer då? Asså OMG, här sitter liksom jag och klagar medans barn i Afrika inte ens går i skolan.
Ja, så tänker jag. Ena stunden kan jag få PANIK över skolan. Nästa stund så är jag helt lugn och tänker att allt ska ordna sig..
Ful bild på mig. Men hade ingen annan på denna data. Vet inte vem som tagit den, men den är redigerad av mig.
Li

Ta det lungt, det löser sig! Bara man gör sitt bästa :)

2010-09-23 | 21:21:36

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0